Heb jij je eigen onderneming en werk je vanuit huis? Of ben je in je vrije tijd bezig met je eigen bedrijfje op te richten of freelance werk te doen? Dan heb je waarschijnlijk een kantoor in je eigen huis. Als je zelf een kantoor thuis hebt, dan moet je dit een stuk anders aanpakken dan je bijvoorbeeld zou doen op je (vorige) werkplek. Want je hebt waarschijnlijk niet alle producten en materialen in huis om zo effectief mogelijk aan de slag te gaan. Vandaar dat je in dit artikel alles te weten komt wat je nu precies nodig hebt wanneer je in je thuiskantoor aan de slag gaat.
Kantoor aan huis – wat heb je nodig?
Een kantoor aan huis werkt eigenlijk hetzelfde als elk ander kantoor. Alleen moet je het zelf opzetten. Dat betekent dat je niet even de spullen van een collega of de gemeenschappelijke ruimte kunt gebruiken. Nee, je moet alles zelf regelen. Om te beginnen heb je uiteraard een werkplek nodig. Een goed bureau en een comfortabele stoel zullen je al ver brengen. Ook heb je een laptop nodig. Maar we gaan er van uit dat je deze al hebt. Wat zijn dan de extra dingen die je kunt gebruiken om je kantoor aan huis zo effectief mogelijk te maken?
Iets om aantekeningen op te maken
Om te beginnen wil je iets waar je aantekeningen op kunt maken. Denk hierbij aan whiteboards of glazen borden waar je gemakkelijk op kunt schrijven.
Iets om informatie gemakkelijk te onthouden
Het tweede wat je nodig hebt is iets waarmee je gemakkelijk en snel informatie kunt checken. Denk hierbij aan een prikbord. Je kunt daar gemakkelijk printjes etc. ophangen zodat je direct een overzicht hebt van de informatie die belangrijk is voor.
Waar kun je terecht voor al je kantoorartikelen?
Als je interesse hebt in een van de voorgenoemde kantoorartikelen – dan raden we je aan om even een kijkje te nemen op Whiteboard Express. Het is een webshop die hoge kwaliteits whiteboards, prikborden en andere handige producten verkoopt. Ga naar de site en kijk of je vindt wat je nodig hebt!