Bijna iedereen heeft wel eens iets bij een webshop besteld. Na een lange dag werken kijk je dan ook uit naar je pakketje. Het is echter niet bezorgd. Ook bij de buren is je pakketje niet vindbaar. Wat moet je doen? In dit korte artikel staat informatie over webshop verzending. Je weet snel hoe je toch snel aan je pakketje komt.
Neem contact op met de webwinkel
Heb je een pakketje besteld bij een webwinkel? De webwinkel is de eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor een juiste aflevering, dus moeten zij ook zorgen voor een oplossing. De webshop verzending is dus niet goed gedaan. Zij hebben namelijk een contract met de verzender. De verkoper heeft een overeenkomst met de postbezorger en kan dus degene aansprakelijk stellen. Iedere webshop handelt hierin anders. Dit kan je ook terugvinden in de algemene voorwaarden. De een geeft direct het geld terug, de ander een nieuw exemplaar. Ook kan de klantenservice aangeven om na vijf werkdagen opnieuw contact op te nemen met ze als het niet is aangekomen.
Neem ook contact op met de bezorger
Postbezorgers als PostNL en DHL hebben een track & trace-code. Door contact met hun op te nemen kunnen zij wellicht het pakketje traceren. Lukt dit niet? Dan kan je contact met de webwinkel blijven houden.
Voor het ontvangst kan je het pakketje terugsturen!
Als je koopt bij een webshop mag je binnen veertien dagen het pakketje terugsturen. Het is zelf zo dat je gebruik kan maken van het herroepingsrecht: nog voordat je het pakketje hebt ontvangen mag je de webshop al laten weten het artikel te willen retourneren. Deze regels gelden alleen voor landen binnen de Europese Unie!
Kom je er met de webshop er niet uit?
Mocht het contact met de webshop verzending niets opleveren, dan kan je altijd nog kijken waar een webwinkel bij aangesloten zit. Voorbeelden zijn de geschillencommissie Thuiswinkel, de geschillencommissie Webshop en de Geschillencommissie webwinkels. Dan moet het wel goedkomen!